Värken är...

... kvar! Det va det första jag tänkte imorse när jag vaknade. Och den lär nog stanna kvar ett tag. Men som jag känner nu gäller det att inte förvärra utan att i möjligaste mån lindra och behandla så gott det går. Väldigt viktigt att ta dessa signaler seriöst och vara lyhörd gentemot kroppen.
Hur som helst kommer detta att läka, precis som allt annat läker och det gäller för mig att inte överanstränga muskulatur och leder.
Innan jag åkte till gymet idag stannade jag på Apoteket och köpte mig ett epikondylitbandage och jag måste säga att det lindrar. Jag försöker att bära det så mycket som möjligt nu just för att ge muskelfästet i armen så mycket avlastning som möjligt. Har även tagit fram övningar för att stärka upp det skadade området.
Det här kommer läka ut snart!
För övrigt körde jag ett lagom hårt pass på gymet med fokus på mage och kondition. Det gick bra. Dessvärre kommer mina läsare att få vänta ett tag på det jag skrev tidigare i veckan, magövningar och youtubeklipp. Skälet är kort och gott att jag inte testat övningarna och inte vill ge mig på något nytt just nu när jag är överbelastad i armarna. Vissa magövningar kräver viss ställning med både armar och ben och det vill jag ej ge mig på just nu.

Nu hinner jag inte skriva mer, så... So long....

//D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0